MaTalent8 matematika tehetségtábor

Május közepén egy hétvégét 4 tehetséges diákunk Budapesten töltött egy tehetséggondozó
program keretében.A program célja:
A háromnapos matematikai tehetséggondozó táborban kiváló matematika tanárok által
vezetett csoportfoglalkozások tevékenységei támogatták a tanulók matematika iránti
motivációját, kreativitását, együttműködési készségét, fejlesztették a matematikai
kompetenciáikat, mélyítették a matematika iránti érdeklődésüket. A nem kötött
időben feltöltődést nyújtott Budapesten a Városliget környező nevezetességeinek
megtekintése. 
A program tematikája:
A programon a tanulók kis csoportokban négy modul jellegű foglalkozáson vettek
részt, ahol egy-egy matematikai témakör került feldolgozásra izgalmas, érdekes
feladatokkal.
  A program ideje alatt teljes ellátást (szállás, étkezés) biztosítottak a résztvevők
számára.
Diákjaink tollából:)))

Sokorai Nóra 4.a :

“ Játékosan, de Okosan! Rengeteg dologgal, sok információval
gazdagodtam ezen a túrán. Vicces, de fejtörő kérdésekre adtunk választ. A tanárok
kedvesek. Mindenféle feladat volt, például:
Egy boltban promóció van. 2 jégkrém pálcikáért egy jégkrémet kapsz. Hány jégkrémet
ehetsz, ha 20 pálcikád van? Hányat ha 100? / Nem 10!!! ugye?/“

Cseh Tamara 5.a :

“Miért ajánlom? -kedvesek voltak a tanárok
-érdekes feladatok voltak:)
– különleges feladatmegoldásokat tanultunk.” Pl.
1*1=1
11*11=121
111*111=12321
1111*1111=1234321 stb.

Tóth Máté 5.a:

“Nagyon jó volt az egész hétvége. Megérte elmenni ezért a sok jó programért. A
pedagógusok kedvesek és megértőek voltak.”
Itt egy feladat megoldása:
29875+70124=99999 # 100000-1
47063+52936= 99999 #100000-1
+76819 276819 -2= 276817

Farkas Ádám 5.a:

“ Jófejek voltak a tanárok. Jók voltak a programok. Sok embert megismertünk.
Szerintem a legjobb feladat az volt amikor kaptunk egy táblát amelyen 10 oszlop volt és
dobni kellett 4 db dobókockával. De előtte kaptunk korongokat és fel kellett rakni őket az
oszlopokba aszerint hogy mennyi esély van az adott állításra. Amikor mindenki elkészült
dobtunk a kockákkal és a dobások alapján nézni kezdtük az állításokat. Amelyik állítás
igaz volt akkor abban az oszlopban le lehetett venni egy korongot. Az nyert akinek a
leggyorsabban elfogytak a korongjai a játéktáblájáról.”