Az EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTERE pályázatot hirdetett a Kőkúti Általános Iskola intézményvezetői beosztás ellátására
Az EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTERE
pályázatot hirdetett a Kőkúti Általános Iskola intézményvezetői beosztás ellátására.
A köznevelésről szóló törvény 67.§ (8) bekezdése szerint a köznevelési intézmény honlapján nyilvánosságra kell hozni.
Pályázat: Kőhalmi Zoltán pályázata
Véleményezések:
Tantestületi értekezlet:
A pályázó, Kőhalmi Zoltán szakmai programját a tantestület 98 %-a támogatta.
Az általuk megfogalmazott vélemény az alábbiakban olvasható:
Intézményvezetői pályázat véleményezése a tantestület által
Pályázó: Kőhalmi Zoltán
Készült: 2017. május 3-án, a véleményező nevelőtestületi értekezleten elhangzottak alapján.
A pályázat áttekinthető, világos felépítésű. Kitűnik belőle, hogy iskolánk jelenlegi igazgatója a hagyományos, polgári értékekre nevelés mellett továbbra is nyitott a társadalmi változásokból adódó szükséges szemléletváltásra, az új módszerekre. Érzékeny a szociális problémákra, keresi a mindenkori legmegfelelőbb megoldást. Szem előtt tartja a gyerekek sokféleségét, továbbra is úgy tervezi az iskola életének szervezését, hogy minden tanuló megtalálja a fejlődéséhez, tehetsége kibontakoztatásához vezető utat.
A pályázó, Kőhalmi Zoltán alaposan ismeri az intézmény minden területét, működését, hiszen 15 éve vezetője a Kőkúti Általános Iskolának. 2008-tól a Kőkúti Általános Iskola tagintézménye lett a Fazekas Utcai Általános Iskola, mely átszervezést intézményvezetőként problémamentesen lebonyolított.
A vezetői pályázatban kiemelt jelentőségűnek tartjuk, hogy egyenlő hangsúlyt fektet az egyes területekre, az intézmény sikeres és hatékony működtetéséhez szükséges valamennyi terület elemzésére kitér. Figyelembe veszi a mai kor igényeit, kihívásait, a fenntartó valamint a közvetlen partnerek (pedagógusok, szülők, tanulók) elvárásait a törvényi lehetőségek betartásával. Határozott, megbízható, jó kommunikációs képességekkel rendelkezik, a megváltozott körülményekhez gyorsan és rugalmasan alkalmazkodik.
Vezetői beosztása alatt intézményünk sikeresen alkalmazkodott a fenntartó- és működtető-váltásokhoz, közben magas szintű eredmények születtek (sport, komp. mérés, felvételi eredmények, tanulmányi, művészeti versenyek területén, továbbtanulási mutatók, beiskolázási eredmények,valamint a pedagógus minősítési eljárások, a tanfelügyeleti látogatások alapján).
Értékesnek tartjuk, hogy a tehetséggondozás mellett a tanulási nehézségek kezelését, megoldását is kiemelt feladatnak tekinti, a pályázat alapján ugyanezt a hozzáállást véljük felfedezni a következő évekre vonatkozólag is.
A pályázatban kitért arra is, hogy a tárgyi környezet további fejlesztésére, kellemes, esztétikus környezet kialakítására törekszik, ezzel segítve a szabadidő kellemes, hasznos eltöltését is.
Bátorítja, biztatja a pedagógusokat az ötletelésre, átgondolja, megfontolja a tantestület véleményét a hatékonyabb munka érdekében.
A pályázat az iskola alapdokumentumaira épül, s céljait tekintve is összhangban áll velük. A dokumentumban megfogalmazott rövid és hosszú távú célkitűzésekkel egyetértünk, és maximálisan azonosulni tudunk.
Úgy gondoljuk, a pályázó értékrendje és nevelési elvei mintául szolgálhatnak a beosztottak számára.
A pályázat erősségének tartjuk, hogy elképzeléseinek szemlélete innovatív, ugyanakkor fontosnak tartja az iskolai hagyományok megőrzését, ápolását is.
Mivel a pályázatban rögzített tervek már megkezdett és általunk is ismert utat folytatnak, megvalósításuk kiszámítható és biztonságos légkört jelenthet az iskola egész közössége számára.
A pályázat része az iskola arculatának fontos meghatározója az ének és testnevelés tagozatok működése. A pályázónak testnevelés, sport terén elért eredményességünkben, országos szintű elismertségünkben, elévülhetetlen érdemei vannak. Ezen a területen is továbbra is támogatni kívánja a továbbképzéseket, a szakmai fejlődést.
Pozitívumként értékeljük, hogy támogatja a zeneiskola és a tagintézmény pedagógiai és szakmai együttműködését a célból, hogy művészeti centrumként töltsék be szerepüket városunkban. Örömmel vesszük az ének-zene tagozat eszközrendszer bővítésének és korszerűsítésének tervét.
Vezetői koncepciójában kiemeli a csapatmunkát, a feszültségmentes légkört, az egymásra figyelést és egymástól tanulást, egymás segítését. Támogatja és szorgalmazza a nevelőtestület tagjainak képzését, önképzését. A jól működő iskola kiemelt szempontjának tartja a kollégák biztonságérzetének növelését, életpályájuk kiszámíthatóságának biztosítását. A pályázatban megfogalmazott feladatokat, azon belül a tárgyi feltételek, pedagógiai folyamatok irányának meghatározását, azok végrehajtásának ütemét jónak tartjuk.
Kiemelendőnek gondoljuk, hogy Intézményünk önként vállalt szerteágazó feladatai közül úgy szelektáljunk, hogy az a mindennapi oktató-nevelő munkát a legkevésbé zavarja, illetve a pedagógusokat se terhelje túl, egyenlő terheléssel.
A pályázó fontos feladatának tekinti a gazdasági és technikai apparátushoz tartozó, az intézményért elkötelezett technikai személyzet közösségének kialakítását.
Fontosnak tartja, hogy intézményvezetőként napi munkakapcsolatban legyen a tagintézmény vezetőjével, a munkaközösségekkel. Nagyobb hangsúlyt kíván fektetni arra, hogy az iskola eredményei, programjai megjelenjenek (honlap), lehetőséget biztosítva ezzel az érdeklődő szülőknek, hogy jobban megismerjék az itt folyó oktató, nevelő munkát.
A szülőkkel való kapcsolattartásra jól működő szülői szervezetet működtet. Kiemelt feladatnak tekinti a nevelőtestület folyamatos tájékoztatását az oktatásban bekövetkező változásokról, a képzéseken való részvételt, és az egymástól tanulást szorgalmazza és támogatja.
Tájékozott, figyelemmel kíséri a tanulók munkáját, problémáik megoldásában igyekszik segítséget nyújtani az osztályfőnököknek, szülőknek.
Részletes helyzetelemzésre építve szakmai hozzáértéssel, pedagógiai elkötelezettséggel sorolja fel intézményfejlesztési elképzeléseit, az iskolavezetésre vonatkozó feladatait. A minőségi fejlődést a hagyományok megtartásával, az új, sikeres kezdeményezésekre támaszkodva kívánja megvalósítani.
Lebontja a célmeghatározásból eredő pedagógiai feladatokat és az ehhez kapcsolódó tárgyi feltételek biztosítását hosszú-, közép,- és rövidtávon. A szervezeti felépítésre vonatkozó gondolatai megerősítenek bennünket arról, hogy munkaközösségeink a megoldandó feladataikat ennek szellemében folytathatják.
A fentiek alapján támogatjuk Kőhalmi Zoltán vezetői szakmai programját.
Alkalmazotti értekezlet:
A pályázó személyét az alkalmazotti testület 97%-a támogatta.
Szülői Munkaközösség – Kőkúti Általános Iskola Fazekas Tagintézménye: támogatja a pályázatot.
Iskolaszék: támogatja a pályázatot.
Diákönkormányzat Kőkúti Általános Iskola: támogatja a pályázatot.
Diákönkormányzat Kőkúti Általános Iskola Fazekas Tagintézménye: támogatja a pályázatot.